Вітаємо на сайті Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 126 !


Виховна робота

Виховні задачі:

• створення виховного простору, який є й духовним простором школяра і педагога, простору соціальних, культурних, життєвих виборів особистості, самореалізація якої відбувається в різних виховних середовищах (академічне, клубне, творчих майстерень тощо);

• мобілізація суспільних, національних та загальнолюдських цінностей як ресурсу становлення демократично орієнтованої відповідальної, національно свідомої, моральної і самодостатньої особистості. Вважати основним напрямком виховної роботи виховання громадянської компетентності учнів шляхом реалізації цільової комплексної програми «Вчимося бути громадянами», що спрямована на розвиток та підтримку демократизації шкільного життя, учнівського самоврядування, розробку системи нормотворчості, організацію діяльності дитячо-юнацьких організацій та об’єднань, проведення свят і урочистостей, присвячених державним подіям і знаменним датам, використання національно-державної символіки з метою виховання гордості за свій народ і державу, організацію позакласної та позашкільної діяльності в напрямі формування громадянської компетентності.

• здійснення патріотичного та громадського виховання, спрямованого на формування почуття поваги до Української Держави, її символів, історії, духовних і суспільних цінностей, формування суспільної активності учнів;

• засвоєння моральних норм українського суспільства як важливої умови соціалізації учнів, формування в школярах здатності жити у відповідності з певними правами людської громади; накопичення досвіду гуманної, моральної поведінки; формування в дитині світу духовних потреб;

• здійснення правового виховання – процесу формування громадянськості як інтегрованої якості особистості, що дає можливість учневі відчувати себе соціально й політично захищеною особою;

• продовження роботи щодо формування в учнів поваги до сім’ї як однієї з найбільших цінностей суспільства; посилення уваги до статевого виховання учнів, підготовки підлітків і молоді до створення майбутньої сім’ї, виховання власних дітей, відповідального батьківства і безпечного материнства;

• створення безпечних умов для навчання, фізичного розвитку дітей, належних умов для їх соціально-психологічної реабілітації;

• посилення уваги до соціально незахищеної категорії дітей та підлітків, дітей-інвалідів, розв’язання проблеми їх соціалізації та адаптації до суспільного життя;

• формування здорового способу життя, запобігання негативним проявам серед учнів школи, шкідливим звичкам, дитячій бездоглядності, безпритульності та підлітковій злочинності;

• здійснення співпраці з батьківською громадськістю, здійснення психолого-педагогічної підтримки родинного виховання; поліпшення організації батьківської просвіти, пропаганда позитивного родинного виховання;

• здійснення координації з позашкільними освітніми закладами;

• гуманізація виховного процесу, залучення школярів до милосердної діяльності, організація співпраці з відповідними соціальними службами для молоді;

• здійснення переходу від педагогіки всебічного піклування до педагогіки співробітництва, толерантності, довіри і діяльності;

• впровадження креативних, продуктивних технологій виховання.

Школа дбає про власну рекламу і різноманітними способами інформує мешканців мікрорайону, батьківську громадськість про свої здобутки. Традиційними стали Дні відкритих дверей для батьків учнів школи і батьків майбутніх першокласників. Рекламні презентації профільного навчання в старшій школі, різних аспектів діяльності закладу демонструвались батькам, колегам з інших закладів освіти району, міста, області. Рекламні проспекти-банери про організацію навчання в початковій школі, кабінет інформаційних технологій навчання, профільне навчання, модель управління навчальним закладом демонструвались на районних, міських, обласних виставках та ярмарках.


Місцеві газети «Червоний гірник», «Домашня газета», «Джерельце» систематично друкують статті про навчальні та спортивні досягнення школярів, святкування урочистостей. Сюжети про школу демонструвались телерадіокомпанією «Рудана».
За відгуками батьків, учнів, випускників закладу, громадськості, керівників установ та організацій району (міста) щодо діяльності навчального закладу, за результатами перевірок освітній і соціальний рейтинг школи високий. Цьому сприяють: функціонування класів із профільним вивченням предметів у старшій школі, двох груп подовженого дня для учнів початкової школи, широка мережа факультативів, гуртків за інтересами, спортивних секцій; висококваліфіковані педагогічні кадри; комфортна доброзичлива атмосфера; цікаві позакласні заходи; надання можливості учням розвивати свої творчі здібності; кваліфікована допомога учням у проектування їх життєвих перспектив; тісні контакти учнів, їх батьків з учителями, класними керівниками, психологом, соціальним педагогом, адміністрацією закладу; естетичне оформлення школи, класів, кабінетів; наявна матеріальна база. На питання анкети «Чи задоволені Ви школою?» 85% батьків, 77% учнів і 92% вчителів відповіли ствердно. На питання «Чи змінив би ти заклад навчання?» 78% відповіли негативно.

Дієвою є робота органів учнівського самоврядування, цьому сприяєвміле педагогічне і методичне керівництво роботою органів самоврядування, залучення учнів до всіх важливих справ школи, а також нові, цікаві форми роботи з учнями: волонтерський рух, створення учнівських соціальних проектів, участь в акціях милосердя, художніх конкурсах тощо.

У школі впроваджуються нові виховні технології, інтерактивні методики виховної роботи. Широкого застосування набув метод соціальних проектів. Старшокласники закладу два роки поспіль беруь участь в обласному конкурсі «Бюджет очима дітей». Широкого застосування набули Всеукраїнські програми «Рівний-рівному», «Школа і партнери проти СНІДу», «Діалог».


За результатами анкетування визначено, що 80% учнів беруть участь у загальношкільних і класних виховних заходах.

Школа на високому рівні задовольняє потреби учнів в організації різних форм позаурочної навчально-виховної діяльності, співпрацює з батьками і громадськістю в цьому напрямку. В закладі працюють гуртки декоративно - прикладного мистецтва – 2, краєзнавчий гурток «Світлиця», драматичний гурток «Берегиня», вокальна студія, «Сходинки до інформатики», військово-спортивний клуб, спортивні секції. Налагоджені зв’язки з ЦДТ «Дивосвіт», ДЮСШ №4, №6, спортивним клубом «Молодість», центром туризму «Фортуна».

Результати анкетування свідчать про високий рівень сформованості в учнів загальнолюдських моральних і духовних цінностей. Оптимальні відповіді в анкеті з питань гуманності, громадської активності, працелюбності, культурного рівня, ставлення до себе склали від 75% до 93%. Середній бал вихованості учнів за показниками (12 б.) становить: гуманність – 10,6б., громадська активність – 9,7 б., працелюбність – 10,6 б., культурний рівень – 9,7 б., ставлення до себе – 10,8 б.

Педагогічний колектив школи тримає на постійному контролі відвідування учнями занять. По кожному випадку пропусків уроків без поважних причин проводиться індивідуальна робота з учнями і їх батьками.. У закладі функціонує певна система заходів з превентивного виховання. Школа працює в тісному контакті з кримінальною міліцією, дільничним інспектором, службою у справах неповнолітніх, центром соціальної служби для молоді, дитячим притулком. Планомірно проводяться зустрічі з лікарями, представниками правоохоронних органів, молодіжних організацій. Соціальним педагогом та психологом систематично проводяться заняття-тренінги з питань профілактики шкідливих звичок і СНІДу з учнями 8-9 класів.

До вирішення питань з організації навчально-виховного процесу активно залучаються батьки учнів. Педагогізація батьків відбувається через систему відповідних заходів, які сплановані в річному плані школи: класних та загальношкільних батьківських зборів, занять батьківського всеобучу, Днів відкритих дверей, акції «Діти Кривого Рогу - батькам», концертів для батьків і мешканців мікрорайону, спільних свят, походів, екскурсій.

Зусиллями педагогічного колективу досягнуті позитивні зміни стосовно гуманізації навчально-виховного процесу, створення демократичної, доброзичливої атмосфери в школі, утвердження взаємної поваги педагогів, учнів, батьків.